dimarts, 17 de març del 2009

CONVERSA AMB... Carol López: “Jo vaig fer la meva obra, en Cesc Gay ha de fer la seva peli”

En Cesc Gay ja ultima els detalls del seu esperat cinquè film, V.O.S. (vegeu vídeo), que se centra en la relació de dues parelles i en com s’enfronten a un moment crucial de les seves vides. Mentre esperem la pel·lícula, he conversat amb la Carol López, directora teatral i autora de l’obra en la qual es basa el film.

Òscar Marín: En Cesc Gay afirma haver estat fidel al text teatral. Et feia respecte deixar la teva obra a les seves mans?

Carol López: Tens dues opcions quan s'adapta una obra teva al cinema: o implicar-te o deixar-la en mans d'un altre. Jo vaig triar la segona opció perquè es tractava del Cesc Gay, un director que m'agrada molt. Així que la peli és del Cesc Gay. Sempre fa respecte veure el que un altre farà amb el que tu un dia vas fer, però s'ha d'entendre que són dos llenguatges molt diferents i hi ha d'haver canvis substancials.

Ò.M.: Entenc que t’ha deixat fer una ullada al guió.

C.L.: Vaig poder llegir el guió, però no he interferit gens en el procés de gestació del film. Jo vaig fer la meva obra, ell ha de fer la seva peli.

Ò.M.: V.O.S. va ser un èxit de crítica i públic. ¿Què n’esperes de la versió cinematogràfica?

C.L.: Seria genial que tingués la mateixa resposta. O més.

Ò.M.: Segur que t’han fet propostes per escriure el teu propi guió cinematogràfic... Quan faràs el salt al setè art?

C.L.: Sempre dic que a partir dels 40... i els faig aquest estiu. Ho provaré segur, però estic molt còmode al teatre.

Ò.M.: A part d’en Cesc Gay, quin director voldries que treballés amb els teus textos?

C.L.: La Itziar Bollaín i el Fernando León de Aranoa, encara que com en el cas del Cesc, tots ells són autors.

Ò.M.: Les dues parelles protagonistes de V.O.S. són molt cinèfiles i parlen de diverses pel·lícules. Recomana’ns un film recent.

C.L.: Gran Torino, del Clint Eatswood. Meravellosa.

Ò.M.: Al nostre bloc ens agrada ressaltar frases dels films que recomanem. Podries citar-nos alguna frase de V.O.S.?

C.L.:A ti, Tarantino te ha hecho mucho daño...

Ò.M.: El teu pròxim projecte és...

C.L.: Disfrutar a tope de la primavera que sembla que està arribant. Has vist quin dia fa avui?

Ò.M.: Sí, un dia brillant. Anem a disfrutar-lo!

1 comentari:

  1. Ahir la vaig anar a veure. No he vist l'obra però certament que la cinta em vaagradar força i sobre tot la interpretacióde Vicenta Ndongo que està sensacional!!

    ResponElimina